SZPINAKOWE SERNICZKI- ODCHUDZONY "LESNY MECH"


 Zielone babeczki?
Dość nietypowe, ale jakże intrygujące.
Wszyscy są zachwyceni, dopóki ktoś nie rzuci hasła - "kolor zawdzięczamy szpinakowi".
I wtedy grono zainteresowanych konsumpcją owej babeczki nagle się zmniejsza, a całkiem nie potrzebnie- to cudowne (jak dla mnie) warzywo,  nic a nic nie jest wyczuwalne  w smaku.
Zatem Ty, który nie lubisz szpinaku - żałuj!

Standardowo środek babeczki wykroiłam łyżeczką, pokruszyłam, i po wypełnieniu owej dziury serkiem twarogowym (w oryginalnym przepisie jest bita śmietana) obsypałam okruszkami tworząc rzeczony mech.
PYCHA!




SKŁADNIKI NA CIASTO:
  • 500 g. szpinaku mrożonego
  • 0,5 szklanki cukru trzcinowego
  • 1 i 2/3 szklanki mąki
  • 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 3 jajka
  • 0,5 szklanki oleju kokosowego
  • 0,5 szklanki jogurtu greckiego
  • kilka kropel olejku waniliowego
 WYKONANIE
  1. rozmrażam szpinak, odciskam i blenduję
  2. nastawiam piekarnik na 180 stopni C
  3. miksuję jajka z cukrem,  dodaję roztopiony olej kokosowy i jogurt grecki
  4. do masy jajecznej dodaję mąkę, sodę oczyszczoną
  5. dodaję szpinak i chwilę miksuję
  6. nakładam do papilotek 
Piekę  20 minut w 180 stopni C


SKŁADNIKI NA MASĘ SEROWĄ:
  • 300 g.  serka twarogowego (np. Bieluch)
  • 2 łyżki miodu
  • 1 galaretka żółta

WYKONANIE:
  1. galaretkę rozpuszczam w 1/2 szklance wody
  2.  serek miksuję z miodem
  3. dolewam cienkim strumieniem przestudzoną galaretkę
Odcinam łyżeczka górną część babeczki i  nakładam  masę serową.
Odkrojone ciasto kruszę i posypuję powstałymi okruszkami.

SMACZNEGO!


Komentarze

Popularne posty

Polub mnie na Facebook
Obserwuj mnie na Instagramie
mytastepol.com
Przepisy kulinarne
Serwis kulinarny - Katalog Smaków