MIODOWO - KOKOSOWA JAGLANKA Z TRUSKAWKOWYM SOSEM


ZDROWE SŁODYCZE KASZA JAGLANA

I ja również poddałam się fenomenowi kaszy jaglanej, pomijając jej wszystkie zdrowotne zalety i to jaki wpływ ma na nasz organizm, ja ją po prostu uwielbiam!

Zawsze na słodko, gotowaną na mleku z wiórkami kokosowymi, zblendowaną na pudding, osłodzoną miodem.
Jaglanka chętnie współgra z różnymi dodatkami,  najczęściej polewam ją sosem z truskawek, których kwaskowatość apetycznie komponuje się z jej słodyczą, najlepiej smakuje mi schłodzona, tworzy idealny posiłek na letnie dni.
Powtórzę się - UWIELBIAM!




SKŁADNIKI:
  • 3 szklanki mleka
  • 1 szklanka wiórków kokosowych
  • 200 g  kaszy jaglanej
  • miód ok 4-5 łyżek,  to zależy od naszych upodobań

WYKONANIE:
  1. kaszę kilkakrotnie przepłukuję na sicie - dzięki temu unikniemy charakterystycznej goryczki
  2. gotuję mleko z wiórkami kokosowymi
  3. wsypuję do gotującego się mleka kaszę i gotuję na małym ogniu ok. 25 minut, jaglanka powinna być  gęsta
  4. gdy kasza przestygnie blenduję ją z miodem

SKŁADNIKI NA SOS TRUSKAWKOWY:
  •  ok 0,5 kg truskawek
  • miód ok 2-3 łyżki


WYKONANIE:
  1. truskawki kroimy w ćwiarteczki i dusimy na patelni, aż puszczą sok
  2. gdy przestygną dosładzamy je miodem
  3. nakładamy jaglaneczkę i polewamy sosem, najlepiej smakuje gdy jest dobrze schłodzona.
SMACZNEGO!



Komentarze

Popularne posty

Polub mnie na Facebook
Obserwuj mnie na Instagramie
mytastepol.com
Przepisy kulinarne
Serwis kulinarny - Katalog Smaków