DŻEM ( GALARETKA) Z CUKINII




Szukając pomysłów na zamknięcie cukinii w słoiczku i cieszeniu sie jej smakiem i właściwościami zimą, natknęłam się na dwa bardzo ciekawe przepisy:
Cukinia w smaku przypominająca ananasa,
 oraz dżemik a właściwie galaretkę.
Jest ona łatwa i dość szybka w wykonaniu, idealna do gofrów , naleśników, babeczek, a także do przekładania tortów.
Zielony dżem uzyskałam dosypując galaretkę o smaku kiwi.
Z podanych składników wypełniłam 6 małych (200g.)  słoiczków.




SKŁADNIKI:

  • 4 kg  cukinii
  • 1 szklanka cukru
  • Sok i skórka otarta z 2 cytryn
  • 3 galaretki cytrynowe



WYKONANIE:

  1. cukinię obieram, wykrawam ziarenka i ścieram na tarce o drobnych oczkach
  2. gotuję dolewając pół szklanki wody,           (ok 40-50 minut)
  3. cukinię blenduję, dodaję cukier, sok i skórkę z cytryn
  4. gotuję ok. 20 minut
  5. dosypuję galaretki, i ciągle mieszając gotuję ok. 15 minut
  6. przelewam do wyparzonych słoiczków
  7. pasteryzuję w piekarniku (150 stopni - ok 20 minut).

Komentarze

Popularne posty

Polub mnie na Facebook
Obserwuj mnie na Instagramie
mytastepol.com
Przepisy kulinarne
Serwis kulinarny - Katalog Smaków