#MINI TORTY# BISZKOPCIKI Z KREMEM ŚMIETANOWYM Z MASCARPONE I TRUSKAWKOWYM SOSEM

BABECZKI KOMUNIA SWIETA MINI TORT  BABECZKA TORTOWA


Zapraszam na klasyczny torcik z bitą śmietaną, mascarpone i truskawkami, podany w małych, eleganckich i dostojnych porcyjkach.
Babeczki upiekłam z ciasta biszkoptowego, wypełniłam kremem śmietanowym, którego smak i konsystencje podkreśliłam serkiem mascarpone.
Biszkopciki są nasączone moim ulubionym sosem truskawkowym, idealnym w swej prostocie, gdyż tworzą go tylko truskawki, osłodzone odrobiną miodu.
Babeczki może wymagają trochę pracy, ale są łatwe , przyjemne w wykonaniu i godne poświęconego im czasu.
Wyszło mi 12 babeczek.
Sprawdź przepisy na moje inne mini torty idealne na Komunię Świętą :
Cytrynowe babeczki z ananasowym kremem



BABECZKI KOMUNIA SWIETA MINI TORT  BABECZKA TORTOWA

SKŁADNIKI NA BABECZKI:

  • 3 jajka
  • 2 łyżki cukru
  • 1/3 szklanki mąki tortowej
  • 1 łyżka kopiasta, mąki  ziemniaczanej
  • 1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej
WYKONANIE:

  1. włączam piekarnik na 160 stopni C.
  2. białka ubijam, pod koniec dodaję po łyżce cukier, gdy piana będzie sztywna dodaję po jednym żółtku, miksuję na wolnych obrotach
  3. dosypuję przesianą mąkę i delikatnie mieszam łyżką.
  4. ciasto przekładam do papilotek, 
  5. piekę 10 -12 minut.
  6. studzę w piekarnik przy otwartych drzwiczkach.

SKŁADNIKI NA SOS TRUSKAWKOWY:
  • 500 g.  truskawek pokrojonych na kawałki
  • 1 łyżka miodu
WYKONANIE:
  1. na patelnie wykładam łyżkę miodu, 
  2. wrzucam truskawki, smażę, aż truskawki się rozpadną
  3. zostawiam do ostygnięcia

SKŁADNIKI NA KREM ŚMIETANOWY:
  • 200 ml. śmietanki  30% ,lub 36% ( bardzo zimnej)
  • 100 ml. serka mascarpone 
  • 1 łyżka cukru pudru
WYKONANIE:
  1. ubijam śmietankę, gdy będzie sztywna dodaję cukier,  chwilę miksuję
  2. dodaję po łyżce mascarpone i miksuję do połączenia.



WYKONANIE BABECZEK:

  1. przekrawam babeczki na pół
  2. nakładam sos truskawkowy
  3. nakładam krem
  4. przykrywam górą babeczki, dekoruję kremem i truskawkowym sosem.


BABECZKI KOMUNIA SWIETA MINI TORT  BABECZKA TORTOWA


SMACZNEGO!

Komentarze

Popularne posty

Polub mnie na Facebook
Obserwuj mnie na Instagramie
mytastepol.com
Przepisy kulinarne
Serwis kulinarny - Katalog Smaków