#MINI TORTY# SZPINAKOWE BABECZKI NASĄCZONE MIĘTĄ Z KREMEM MASCARPONE Z LIMONKĄ

babeczki Komunia św. zielone uroczystości

Skusicie się na zielone mini torciki o orzeźwiającej nucie mięty i limonki?
Ciasto wykonałam na bazie szpinaku, który nadał mu pięknego koloru, jednakże w smaku jest niewyczuwalny, za to wysuwa się lekki aromat mięty.
Biszkopciki nasączyłam naparem z miętowej herbaty i przełożyłam kremem z bitej śmietany z mascarpone, serek ten, fajnie ją usztywnił i nadał kremowości.
Krem doprawiłam limonką, jej aromat jest lekko wyczuwalny, ale nienachalny.

Zapraszam na piękne, eleganckie, wiosenne babeczki, które na pewno wywołają  zachwyt w oczach i kubkach smakowych waszych gości.
Wyszło mi 10 babeczek, ale użyłam dużych foremek.
Na uroczyste okazje wypróbujcie również:
biszkopciki z kremem mascarpone i sosem truskawkowym
cytrynowe babeczki z ananasowym nadzieniem i ananasowym kremem



babeczki Komunia św. zielone uroczystości


SKŁADNIKI NA BABECZKI:
  • 120 g. świeżego szpinaku
  • 6-8 listków mięty
  • 2 jajka
  • 1/2 - 3/4 szklanki cukru
  • 1/3 szklanki oleju
  • 1 szklanki mąki tortowej 
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • szklanka naparu z mięty do nasączenia ciasta

WYKONANIE:
  1. włączam piekarnik na 170 stopni C
  2. blenduję szpinak z listkami mięty dolewając olej
  3. miksuję jajka z cukrem, gdy utworzą puszystą jasną masę dodaję szpinak i ekstrakt z wanilii
  4. dodaję mąkę i mieszam wszystko łyżką
  5. przekładam ciasto do papilotek
  6. piekę 25 minut w 170 stopniach C.



SKŁADNIKI NA KREM ŚMIETANOWY Z MASCARPONE I LIMONKĄ:
  • 400 ml. śmietanki 30%, lub 36%  (bardzo zimnej)
  • 100 ml. mascarpone
  • limonka, sok i otarta z niej skórka 
  • 2 łyżki cukru pudru
WYKONANIE:
  1. ubijam śmietankę, gdy zacznie gęstnieć dodaję porcjami cukier
  2. dodaję po łyżce mascarpone, ciągle miksując
  3. gdy śmietanka będzie sztywna dolewam sok i skórkę z limonki, mieszam



WYKONANIE BABECZEK:
  • przekrawam babeczki na trzy części, każdą nasączam naparem z mięty i  przekładam kremem, najlepiej smakują następnego dnia.


babeczki Komunia św. zielone uroczystości


SMACZNEGO!





Komentarze

Popularne posty

Polub mnie na Facebook
Obserwuj mnie na Instagramie
mytastepol.com
Przepisy kulinarne
Serwis kulinarny - Katalog Smaków