WAFELKI PRZEKŁADANE ORZECHOWYM KREMEM I MIODOWYM SERKIEM, ZDROWSZA WERSJA KNOPPERSÓW


SŁODYCZE DO SZKOŁY, ZDROWE SŁODYCZE DOMOWY KNOPPERS, ZDROWA NUTELLA

To jest mój ulubieniec, w teorii miał posłużyć jako słodka przekąska, umilająca szkolną egzystencję mojej nastoletniej latorośli, ale niestety nie dane nam było wypróbować ich wytrzymałości w czeluściach pudełka na kanapki.
Zawsze, owe wafelki, zjadane są w trybie natychmiastowym, jedynym ich mankamentem jest fakt, iż nie mogę otrzymać chrupkości, takiej jak w sklepowym oryginale, ale to, nam zupełnie nie przeszkadza.
Wafle - andruty kupuję w sklepie, wypełniam je orzechowym kremem, którego współtworzą daktyle, kakao i miód, drugą warstwę stanowi serek twarogowy i tu moim faworytem jest "Mój ulubiony", osłodziłam go miodem i usztywniłam żelatyną.
Tak powstaje wafelek, którym się objadamy, bezwstydnie i bez opamiętania.



Do tej ilości składników wykorzystuję półtora wafla.

SKŁADNIKI NA KREM ORZECHOWY:

  • orzechy laskowe ok 100g 
  • 150 g. daktyli
  • 3 łyżki kakao
  • 2 łyżki miodu
WYKONANIE:
  1. daktyle zalewam wrzatkiem ( powinny się moczyć minimum 20 minut)
  2. obrane orzechy praże na suchej patelni ok. minutę, następnie zawijam w ściereczkę i pocieram nią o orzechy, aby zeskrobać brązową skórkę,  gdyby skórka została, wrzucam jeszcze na gorącą patelnie na ok. 15 sekund i ponownie pocieram w ściereczce.
  3. orzechy blenduję, do momentu gdy zaczną przypominać konsystencją mokry piasek
  4. do blendera dorzucam daktyle (bez wody), kakao i miód i blenduję do połączenia się składników.









SKŁADNIKI NA SEREK:

  • 400 g serka twarogowego (ja używam Mój ulubiony)
  • 2 łyżki miodu
  • 1 łyżeczka żelatyny, rozpuszczona w 3 łyżeczkach zimnej wody)
WYKONANIE:
  1. serek mieszam z miodem
  2. żelatynę podgrzewam w mikrofalówce przez 4 sekundy, mieszam dokładnie ( w razie potrzeby podgrzewam ją jeszcze 2-3 sekundy). Najważniejsze - żelatyna nie może się zagotować.
  3. do żelatyny dodaje łyżeczkę serka i mieszam dokładnie, aby nie było grudek, wlewam do pozostałego serka i mieszam, najlepiej mikserem
  4. serek chłodzę około 30 minut.


SŁODYCZE DO SZKOŁY, ZDROWE SŁODYCZE DOMOWY KNOPPERS, ZDROWA NUTELLA



ZŁOŻENIE:

  • masę orzechową rozsmarowuję na połowie andruta, przykrywam drugą połową
  • nakładam na to tężejący serek i przykrywam kolejnym waflem
  • odstawiam do lodówki na ok 2 godziny

Komentarze

Popularne posty

Polub mnie na Facebook
Obserwuj mnie na Instagramie
mytastepol.com
Przepisy kulinarne
Serwis kulinarny - Katalog Smaków