SZYBKIE CIASTO DROŻDŻOWE Z RABARBAREM I KRUSZONKĄ


DROŻDŻOWE BEZ WYRASTANIA  RABARBAR KRUSZONKA


Nie piekłam dotąd ciast drożdżowych, zniechęcało mnie mozolne wyrabianie i czas wyczekiwania na jego wyrośnięcie.
Dlatego skusił mnie przepis Ani z bloga Zjem Cię, dzięki któremu w godzinkę miałam gotowego, pachnącego, puszystego drożdżowca.
Do ciasta dodałam rabarbar i obsypałam go cudowną kruszonką.
Idealna propozycja do niedzielnej kawy.
Użyłam blachy 28x24 cm.




DROŻDŻOWE BEZ WYRASTANIA  RABARBAR KRUSZONKA


RABARBAR:
4-5 gałązek, pokroiłam i zasypałam cukrem (1 łyżka)

SKŁADNIKI NA CIASTO:

  • 3 i 1/4 szklanki mąki
  • 2 jajka 
  • 1 białko (żółtko do kruszonki)
  • 1/2 kostki drożdży
  • 1/2 kostki masła w temperaturze pokojowej
  • 3 łyżki oliwy
  • 1 szklanka mleka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 łyżki ekstraktu z wanilii
WYKONANIE:
  1. w garnuszku podgrzałam mleko z cukrem, do ciepłego (nie gorącego) dodałam pokruszone drożdże, dokładnie wymieszałam
  2. jajko i białko ubiłam na puch, dodałam mąkę i  mleko z drożdżami, wymieszałam i dodałam masło
  3. ciasto wyrabiałam ręką , do momentu, gdy zaczęło odchodzić od reki
  4. przełożyłam na blachę z papierem do pieczenia
DROŻDŻOWE BEZ WYRASTANIA  RABARBAR KRUSZONKA


KRUSZONKA:
  • 1 żółtko
  • 1/2 kostki masła (zimnego)
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 szklanka mąki
WYKONANIE:
  1. wszystkie składniki umieściłam w misce i połączyłam rozcierając delikatnie palcami
  2. na ciasto wyłożyłam rabarbar i posypałam kruszonką
Ciasto wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C. i od razu podkręciłam na 200 stopni.
Piekłam 25 minut, grzanie góra- dół.

Komentarze

Popularne posty

Polub mnie na Facebook
Obserwuj mnie na Instagramie
mytastepol.com
Przepisy kulinarne
Serwis kulinarny - Katalog Smaków