MARCHEWKOWE BABECZKI OZDOBIONE KREMEM Z SERKA TWAROGOWEGO

WIELKANOC, BEZ CUKRU BABECZKI Z MARCHEWKI


Marchewkowe babeczki.
Zanim dostałam babeczkowego fioła  to właśnie one najczęściej gościły w moim piekarniku.
Mogę śmiało powiedzieć, że to od nich zaczęła się moja miłość do zamykania ciast w tych malutkich
papierowych foremkach.
Nieskomplikowane, szybkie ciasto, odpowiednio puszyste, ale też przyjemnie wilgotne dzięki
dodatkowi startej marchewki,  napakowane posiekaną czekoladą i dużą ilością rodzynek,
a wszystko wzbogacone aromatem cynamonu.
Krem wykonałam z serka kanapkowego, który trochę dosłodziłam miodem, babeczki przybrałam
daktylami i rodzynkami, uszy zajączka wykonałam z marchewki.
Polecam!





SKŁADNIKI NA BABECZKI:

  • 2 szklanki tartej marchewki ( na drobnych oczkach)
  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 3/4 szklanki oleju
  • 3 duże jaja
  • 3/4 szklanka cukru ( u mnie kokosowy)
  • 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 1/2 tabliczki czekolady
  • 1 szklanka rodzynek


PRZYGOTOWANIE:
  1. nagrzewam piekarnik na 180 stopni C.
  2. mieszam trzepaczką olej, cukier, jajka, ekstrakt z wanilii, dodaję marchewkę
  3. mieszam mąkę z sodą
  4. dosypuję mąkę do ciasta
  5. dosypuję pokrojoną czekoladę i rodzynki
piekę 25 minut w temperaturze 180 stopni C.



SKŁADNIKI NA KREM:

  • 450 g. serka twarogowego ( Mój ulubiony)
  • 1-2 łyżki miodu
  • do ozdoby: wiórki kokosowe, daktyle, rodzynki, marchewka na uszy zajączka
PRZYGOTOWANIE:
  1. dodaje do serka miodu
  2. miksuję chwilę do uzyskania kremowej konsystencji
  3. ozdabiam kremem babeczki
  4. posypuję wiórkami, dekoruję bakaliami

Komentarze

Popularne posty

Polub mnie na Facebook
Obserwuj mnie na Instagramie
mytastepol.com
Przepisy kulinarne
Serwis kulinarny - Katalog Smaków