BEZCUKROWY SERNIK Z JOGURTU GRECKIEGO I DOMOWEJ CHAŁWY NA SEZAMOWO-OWSIANYM SPODZIE

słodzony miodem, jogurt grecki, fit sernik wielkanocny


Delikatny, lekki sernik wykonany z jogurtu greckiego wymieszanego z domową chałwą.
Chałwę zrobiłam z dwóch składników: ziaren sezamu,  uprażonych na suchej patelni,  oraz miodu, którym osłodziłam zblendowany sezam.
Spód jest nieskomplikowany, a do tego bardzo zdrowy, tworzą go płatki owsiane, wiórki kokosowe i sezam, osłodziłam je miodem i połączyłam olejem kokosowym.

 Aby sernik nie opadał wrzucam wszystkiego jego składniki na raz do miski i miksuje krótko do ich połączenia. Dzięki temu nie napowietrzam sernika, on nie rośnie i nie ma obawy, że nagle opadnie, więc pozostaje cały czas idealnie równy.
To jest genialny patent, który zaoszczędza nasz czas i minimalizuje naszą pracę, a o to przecież chodzi, żeby było szybko, zdrowo i smacznie.
Spróbuj też mojej innej propozycji na sernik w bezcukrowej wersji.

słodzony miodem, jogurt grecki, fit sernik wielkanocny



SKŁADNIKI NA SPÓD:

  • 1/2 szklanki płatków owsianych
  • 1/2 szklanki sezamu
  • 1/2 szklanki wiórków kokosowych
  • 4 łyżki miodu
  • 3 łyżki oleju kokosowego (roztopionego)
WYKONANIE:
  1. suche składniki blenduję 
  2. dodaję miód i rozpuszczony olej kokosowy
  3. blenduję do połączenia składników
  4. wylepiam masą tortownicę



SKŁADNIKI NA DOMOWĄ CHAŁWĘ

  • 2 szklanki ziaren sezamu
  • 4-5 łyżek miodu

WYKONANIE:
  1. sezam prażę na suchej patelni pilnując, aby się nie przypalił, powinien być lekko złocisty
  2. gdy ziarna przestygną blenduję je bardzo dokładnie, aż zaczną przypominać masełko
  3. dodaję stopniowo miód ciągle mieszając (blendując)


SKŁADNIKI NA SERNIK:

  • 2 duże jogurty greckie - 800g,
  • 6 jajek
  • 4 łyżki mąki ziemniaczanej
  • domowa chałwa
  • 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii

WYKONANIE:

  1. wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej
  2. w misce miksera umieszczam jogurty, jajka, chałwę, ekstrakt i mąkę
  3. miksuję do połączenia się składników 
  4. przelewam na owsiany spód i wkładam do piekarnika nagrzanego do 160 stopni C
  5. piekę ok 75 minut w 160 stopniach C.


SMACZNEGO!


Komentarze

Popularne posty

Polub mnie na Facebook
Obserwuj mnie na Instagramie
mytastepol.com
Przepisy kulinarne
Serwis kulinarny - Katalog Smaków