FIT BABECZKI JABŁUSZKOWE Z PŁATKAMI JAGLANYMI




Uwielbiam piec babeczki, szybko mieszam mokre składniki dosypuję suche, bez miksera, bez hałasu...
Świetny pomysł na słodkie niedzielne śniadanie, wszyscy jeszcze śpią a ja mieszam ciasto i czekam aż zapach szarlotki wyciągnie moje śpiochy z łóżek.

 Do tego serwuję duży kubek kakao i cieszę się ze szczęścia moich dzieci, kiedy jedzą
 SŁODYCZE NA ŚNIADANIE...
...ich nieświadomość
... i moja satysfakcja z faktu, iż jestem w stanie dorzucić trochę "dobrych produktów" do tych ich słodkości.
Gdy macie więcej czasu warto zrobić różyczki z  jabłek, ale można też wcisnąć w babeczkę po plasterku surowego jabłka skropionego sokiem z cytryny.



Babeczki
  • szklanka maki pełnoziarnistej
  • 2,5 łyżki płatków jaglanych
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 0,5 łyżeczki sody
  • szczypta soli
  • 2 łyżki cynamonu
  • 5 łyżek cukru trzcinowego
  • 5 łyżek oliwy z oliwek
  • 2 jajka
  • 3 łyżki jogurtu greckiego
  • mus z 2 dużych jabłek (jabłka starte na drobnych oczkach)
  • 2 duże jabłka
  • garść orzechów i rodzynek

  1. nagrzewam piekarnik 180.C
  2. w misce mieszam suche składniki: mąka, płatki jaglane, proszek do pieczenia, sodę, sól, cynamon
  3. w drugiej misce mieszam trzepaczką jajka z cukrem a następnie dodajemy oliwę, jogurt i mus jabłkowy
  4. wsypuję suche składniki, szybko mieszam łyżką dodając rodzynki i posiekane orzechy
  5. przekładam ciasto do foremek
  6. z plasterków jabłek formuję różyczki i układam na babeczkach.
Piekę 20-25 minut.


Róże z jabłek
  1. jabłka przekrawam na pół, kroję w cieniutkie plasterki, 
  2. duszę na wolnym ogniu w małej ilości wody do miękkości.
  3. odcedzam na sicie

SMACZNEGO




    Komentarze

    Popularne posty

    Polub mnie na Facebook
    Obserwuj mnie na Instagramie
    mytastepol.com
    Przepisy kulinarne
    Serwis kulinarny - Katalog Smaków